Menu

Υιοθέτηση πολιτικής σταδιακής απελευθέρωσης κλάδου αερομεταφορών

Η αρμενική κυβέρνηση ενέκρινε την υιοθέτηση στρατηγικής προς τη σταδιακή απελευθέρωση του κλάδου αερομεταφορών, σύμφωνα με ανακοίνωση του επικεφαλής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Artem Movsisyan.
Ο κ. Movsisyan υπογράμμισε ότι το τελικό σχέδιο προβλέπει την λειτουργία τριών τουλάχιστον αεροπορικών εταιρειών υπό το καθεστώς του εθνικού αερομεταφορέα. Η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Αρμενίας και το Εθνικό Κοινωνικό Συμβούλιο έχουν επανειλημμένα συνεργαστεί και διαβουλευτεί για τις προοπτικές και εναλλακτικές πολιτικές που θα μπορούσαν να αποβούν υπέρ της αναπτυξιακής πορείας της Αρμενίας. Οι προσεγγίσεις για το εν λόγω ζήτημα σύμφωνα με τον κ. Movsisyan, μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τρείς βασικές οι οποίες συνοπτικά εμφανίζουν τα εξής χαρακτηριστικά : α) ίδρυση ενός εθνικού αερομεταφορέα αμιγώς ιδιωτικού ή με περιορισμένη κρατική συμμετοχή με παράλληλη εφαρμογή πολιτικής απελευθέρωσης των αερομεταφορών, β) υιοθέτηση της πολτικής “ανοιχτών ουρανών” (open skies) σύμφωνα με τις οδηγίες της IATA, τις πολιτικές των ΗΠΑ και εν μέρει της ΕΕ και γ) την απελευθέρωση του κλάδου στη βάση της αμοιβαιότητας με το κράτος που προέρχεται η κάθε εταιρεία που διεκδικεί να αποκτήσει πρόσβαση σε προορισμούς στην Αρμενία.
Τα ζητήματα που προκύπτουν από την κάθε πρόταση προβλημάτισαν επί μακρό χρονικό διάστημα την κυβέρνηση, αλλά εντάθηκαν τελευταίως μετά και την ένταξη σε καθεστώς χρεωκοπίας του εθνικού αερομεταφορέα της Armavia, από την 1η Απριλίου 2013. Για την κυβέρνηση τίθεται θέμα εθνικής ασφάλειας αναφορικά με την αναγκαιότητα οπωσδήποτε ύπαρξης εθνικού αερομεταφορέα, συνεπώς η αμιγώς ιδιωτική εταιρεία που θα κληθεί να αναλάβει να ανταγωνιστεί με το καθεστώς του εθνικού αερομεταφορέα τις άλλες αλλοδαπές εταιρείες, θα βρεθεί σταδιακά σε αποδυναμωμένη θέση, ένεκα πρωτίστως οικονομιών κλίμακος που έχουν θα έχουν οι λοιποί ανταγωνιστές. Αυτό θα ισχύσει και σε περίπτωση που η εταιρεία έχει και κρατική συμμετοχή. Μάλιστα στην περίπτωση αυτή θα υπάρξει διαρκής επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, με σαφώς αρνητικές χρηματοοικονομικές προοπτικές. Σε κάθε περίπτωση η ανάγκη παρεμβατικής πολιτικής για την προστασία του εθνικού αερομεταφορέα, θα εκθέτει την κυβερνητική πολιτική προστασίας του ανταγωνισμού στον κλάδο στους διεθνείς εταίρους της.

 

Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ερεβάν

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

επιστροφή στην κορυφή

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε Cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας σε αυτόν, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies. Περισσότερα...

Πολιτική Απορρήτου - Όροι Χρήσης - Περιορισμός Ευθύνης - Επικοινωνία Σχετικά με Προσωπικά Δεδομένα
Αποδέχομαι