Menu

Η Νόρ Τζιατζάν σας προσκαλεί στην παράσταση Mirrors στις 26,27 & 28 Απριλίου

Καλιφόρνια, 1972. Ψυχιατρική πτέρυγα του Γενικού Νοσοκομείου Howards. Μια ηλικιωμένη γυναίκα εισάγεται στα επείγοντα με συμπτώματα αφασίας. Επιθυμώντας να ικανοποιήσει τις προσωπικές του εμμονές, ο Δρ. Brown προσπαθεί να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από το παραλήρημα της κυρίας Ross, χρησιμοποιώντας μεθόδους που ο προϊστάμενός του θεωρεί ανορθόδοξες και ενίοτε επικίνδυνες.

Ο Δρ. Brown ζητά τη βοήθεια της Mary, μιας άλλης ασθενούς του που πάσχει από αμνησία. Ανάμεσα στη Mary και στην Tenny θα δημιουργηθεί ένας ιδιαίτερος δεσμός, ενώ ο Δρ. Brown φλερτάρει όλο και περισσότερο με τις μνήμες από τη φρίκη της Γενοκτονίας που ακόμα στοιχειώνουν την Tenny 60 χρόνια μετά.

Μια ηλικιωμένη γυναίκα εγκλωβισμένη στο τραγικό παρελθόν της, μια νεαρή τρόφιμος που δε θυμάται το δικό της και ένας εκκεντρικός ψυχίατρος που δεν έχει καν παρελθόν, πλησιάζουν ο ένας τον άλλο. Ο καθένας τους με το δικό του τρόπο προσπαθεί να ανακαλύψει ή έστω να εφεύρει από την αρχή το παρελθόν του και τελικά τον ίδιο του τον εαυτό.

Το έργο του Herand Markarian, με αφορμή μνήμες και ιστορίες που σημάδεψαν έναν ολόκληρο λαό, διευρύνει τον προβληματισμό του πάνω σε πανανθρώπινα ερωτήματα. Από πού ξεκινάμε, ποιοί είμαστε και πόσο ορίζουν τον εαυτό μας όσα έχουμε ζήσει; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς μνήμες και, αντίστροφα, έχει νόημα να ζούμε προσκολλημένοι στο παρελθόν;

Η Ελληνοαρμενική θεατρική ομάδα «Νορ Τζιατζάν» σε συνεργασία με το Σύλλογο Hayastan, ανεβάζει τη θεατρική παράσταση «Mirrors» του Herand Markarian στο Δημοτικό θέατρο του Αγίου Ιωάννη Ρέντη, αίθουσα «Ιάκωβος Καμπανέλλης» 26, 27 και 28 Απριλίου και ώρα 8:30μμ.

Η ομάδα, για άλλη μια χρονιά, δίνει το παρόν στην Αρμένικη κοινότητα και φυσικά στο Ελληνικό κοινό με ένα ακόμα έργο. Όπως κάθε ομάδα έτσι και η «Νορ Τζιατζάν» έχει τις αξίες και τους στόχους της, μεταξύ των οποίων είναι να φέρει πιο κοντά την Αρμένικη κοινότητα, αλλά και να παρουσιάσει στο Ελληνικό κοινό τον Αρμένικο πολιτισμό μέσα από το θέατρο. Για πρώτη φορά η ομάδα θίγει το θέμα της Αρμενικής γενοκτονίας και προβάλλει το πόσο μπορεί μια τέτοια τραγωδία να σημαδέψει την ψυχοσύνθεση ενός ανθρώπου και τον πολιτισμό ενός ολόκληρου έθνους. Παράλληλα όμως τίθεται το δίλημμα, αν θα πρέπει ή όχι να καθορίζει για πάντα τη μοίρα του.

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6947006275 (Vodafone), 6983867201 (What’s Up)
Facebook page: www.facebook.com/Nor.Tziatzan
Είσοδος: 5€
Κρατήσεις από 15 Απριλίου.

Ορθοπεταλιές μνήμης της Γενοκτονίας των Αρμενίων

Η υπενθύμιση των ιστορικών δεσμών, που συνδέουν Έλληνες και Αρμένιους, ήταν το μήνυμα της Ποδηλατοδρομίας που πραγματοποιήθηκε, την Κυριακή, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την 98η επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων.

Σημείο εκκίνησης της Ποδηλατοδρομίας, ήταν η πλατεία Κοραή στον Πειραιά και σημείο τερματισμού η πλατεία Χρυσοστόμου Σμύρνης στη Νέα Σμύρνη, όπου βρίσκεται το μνημείο της Γενοκτονίας των Αρμενίων.

Την Ποδηλατοδρομία συνδιοργάνωσαν οι Δήμοι Πειραιά, Μοσχάτου-Ταύρου, Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης και η Ένωση Αρμενίων Αθλητών και Προσκόπων Ελλάδος «HOMENETMEN».

Η εκδήλωση τέλεσε υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ποδηλατικής Ομοσπονδίας.

Ο Δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος, στο σύντομο χαιρετισμό του, τόνισε:
«Φίλες και φίλοι, θέλω να ευχαριστήσω την Ένωση των Αρμενίων αδερφών μας, οι οποίοι εκτός του ότι έχουν καθαρή εθνική συνείδηση, είναι και πάρα πολύ καλοί πολίτες αυτής της χώρας που κατοικούν. Την αγαπούν και την  υπηρετούν.
Να τους ευχαριστήσω γιατί έδωσαν την ευκαιρία στο Δήμο του Πειραιά, στον Πειραϊκό λαό να συμμετάσχουμε σε αυτήν την όμορφη αθλητική εκδήλωση μνήμης και τιμής στα θύματα της κτηνωδίας, της Γενοκτονίας.
Στη διαδρομή του ο καθένας μπορεί να πράττει και λάθη, αλλά να κάνει και σωστές ενέργειες. Θυμάμαι ως πολύ ιερή τη στιγμή, που ως Βουλευτής της Α΄ Πειραιώς στη Βουλή των Ελλήνων, ψήφισα την αναγνώριση της Γενοκτονίας των αδερφών Αρμενίων.
Επειδή οι εκδηλώσεις μας δεν μπορεί να είναι μόνο απόδοση τιμής και μνήμης, ας ενώσουμε όλοι οι λαοί τις δυνάμεις μας, ώστε να μην μπορεί καμία σκληρή πολιτική καμιάς χώρας να προκαλεί καινούργιες Γενοκτονίες, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.
Αυτή η εκδήλωσή σας, μας ενώνει. Ενώνει τους Δήμους και προπαντός τους λαούς.  Καλή Ποδηλατοδρομία. Να είστε καλά. Καλή επιτυχία.»       

Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και  Νεολαίας (ΟΠΑΝ) Γιώργος Σιγάλας, ανέφερε:
«Σήμερα είναι μια ιδιαίτερη ημέρα. Σε συνεργασία με την Ένωση Αρμενίων Αθλητών και Προσκόπων Ελλάδος «HOMENETME» θέλουμε να δώσουμε μια άλλη διάσταση στην ημέρα που πλησιάζει για την Γενοκτονία των Αρμενίων. Αποφασίσαμε να ενώσουμε τέσσερις Δήμους, με σημείο εκκίνησης την πλατεία Κοραή και να καταλήξουμε στη Νέα Σμύρνη, όπου βρίσκεται το μνημείο της Γενοκτονίας των Αρμενίων.
Με αυτόν τον τρόπο, στέλνουμε το μήνυμα ότι δεν ξεχνάμε, όπως επίσης και ένα μήνυμα αλληλεγγύης.
Παράλληλα, θα ευχαριστηθούμε μια πολύ όμορφη βόλτα, που ίσως  μας δείξει κάποιους άλλους δρόμους για τη συνέχεια. Σας ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σας».  

Χαιρετισμό απηύθυνε και εκπρόσωπος της Ένωσης Αρμενίων Αθλητών και Προσκόπων Ελλάδος HOMENETMEN.

 

 

Πηγή: pireas2day.gr

"Γαλαξίας": Αφιέρωμα στην Αρμενία και το Ναγκόρνο Καραμπάχ!

Αφιέρωμα στην Αρμενία και το Ναγκόρνο Καραμπάχ, πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο πολιτισμού "Γαλαξία", με έκθεση φωτογραφίας που θα διαρκέσει έως 14-4-2013 με την ονομασία... "Φωτογραφικό Ανθολόγιο ΑΡΜΕΝΙΑ ΝΑΓΚΟΡΝΟ ΚΑΡΑΜΠΑΧ εκεί που η πέτρα συναντά την ιστορία και το πολιτισμό".

Χαιρέτησε ο Δήμαρχος Σταύρος Τζουλάκης και μίλησαν ο Αντιδήμαρχος Βαγγέλης Χατζατουριάν και ο πρώην Δήμαρχος Γιώργος Κουτελάκης, ακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα με Αρμένικα ποιήματα (μεταφρασμένα στα Ελληνικά) και με τραγούδια από τον συνθέτη Στέφανο Δεκεριάν.

 

     

        

 

Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Τα ίχνη των Αρμενίων στην Ξάνθη και την ιστορία της

Το αρχείο της αρμένικης κοινότητας της Ξάνθης παρουσίασε η υπ. Διδάκτωρ του ΔΠΘ Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου

378 οικογένειες Αρμενίων που έζησαν και δραστηριοποιήθηκαν στην περιοχή μας από το 1922-1947, έχουν τη θέση τους στο μητρώο. Υψηλός βαθμός μετοικήσεων
 
Σήμερα όταν μιλούμε για Αρμένιους της Ξάνθης, ουσιαστικά αναφερόμαστε στις 11 οικογένειες που έχουν απομείνει και ζουν εδώ. Όμως τα ίχνη της αρμένικης κοινότητας συναντώνται στο χώρο, στην τοπική ιστορία, στην εθνολογική καταγραφή της, που δείχνει πόσο δραστήριο κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας της περιοχής υπήρξαν οι Αρμένιοι, πώς εντάχθηκαν στην τοπική κοινωνία, διατηρώντας την ταυτότητά τους και πόσο συντέλεσαν στην εξέλιξη των καθημερινών ιστοριών της Ξάνθης που οδήγησε στη δική μας σύγχρονη ιστορία.
Προς αυτή την κατεύθυνση ιδιαίτερα αξιόλογο είναι το αρχείο της αρμένικης κοινότητας Ξάνθης, στο οποίο καταγράφονται 378 οικογένειες και συνολικά 1248 άτομα με αρμενική καταγωγή, από το 1922 έως το 1947. Το αρχείο αυτό ανέλαβε να παρουσιάσει σε εκδήλωση της αρμένικης κοινότητας Ξάνθης η υποψήφια διδάκτωρ του τμήματος γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού παρευξείνιων χωρών του ΔΠΘ Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου, παρουσία των Αρμενίων της Ξάνθης, αλλά και άλλων ξανθιωτών με ενδιαφέρον για την τοπική ιστορία.
 
Μια Ξάνθη υπερήφανη για τη διαφορετικότητά της
Η Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου εξήγησε στο «Ε» ότι ζήτησε από την αρμένικη κοινότητα να ασχοληθεί με το αρχείο, καθώς θα συμμετέχει με δική της σχετική εργασία σε μία συνεργασία της ακαδημίας αρχαιολογίας και εθνολογίας της Αρμένικης Δημοκρατίας με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο.
Τους παρευρισκόμενους στην εκδήλωση καλωσόρισε ο πρόεδρος της αρμένικης κοινότητας Ξάνθης Τακβόρ Καραογλανιάν και στη συνέχεια, παρουσιάζοντας την ομιλήτρια, ο διευθυντής του Λαογραφικού Μουσείου Πασχάλης Ξανθόπουλος, μίλησε για τη γνωριμία με στοιχεία της τοπικής ιστορίας που κάνουν την Ξάνθη πιο υπερήφανη για τη διαφορετικότητά της.
 
Από 378 έμειναν μόλις 11 αρμένικες οικογένειες στην Ξάνθη
Μιλώντας η κ. Θεοδωρίδου για τα στοιχεία του αρχείου, σημείωσε ότι την περίοδο 1922-1947 οι Αρμένιοι αποτελούσαν μία εύρωστη κοινότητα 378 οικογενειών και 1248 ατόμων, ωστόσο αμέσως μετά σημειώθηκε μεγάλος βαθμός μετοικήσεων, με τους Αρμενίους να κατευθύνονται κυρίως προς την Αρμενία, με τα κίνητρα που έδωσε η π. ΕΣΣΔ, αλλά και σε Γερμανία, Γαλλία, Αργεντινή, Αμερική και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Σήμερα έχουν απομείνει 11 οικογένειες στην Ξάνθη.
Στο αρχείο, που παρουσιάζεται με μεγάλους πίνακες στην αίθουσα δίπλα στην αρμένικη εκκλησία, όπου πραγματοποιήθηκε και η εκδήλωση, αναφέρεται ο τόπος απ’ όπου ξεκίνησε το κάθε ζευγάρι με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ο τόπος καταγωγής, του, ο χρόνος γέννησής τους, οι ενδιάμεσοι τόποι, ο τόπος κατοικίας στην Ξάνθη, το επάγγελμα, καθώς και η ανατομία της οικιακής μονάδας, δηλαδή ο αριθμός των παιδιών και τα υπόλοιπα προστατευόμενα μέλη, όπου μάλιστα διαπιστώθηκε μεγάλος αριθμός χήρων ανδρών.
 
Αναζητώντας σήμερα τα ίχνη στο χώρο
Σύμφωνα με όσα ανέφερε η κ. Θεοδωρίδου, οι Αρμένιοι της Ξάνθης ήταν βασικά επαγγελματίες, τόσο μικροεπαγγελματίες, όσο και μεγαλέμποροι (πχ καπνέμποροι). Εντοπίστηκαν μόλις 6-7 αγρότες και αυτοί στα χωριά της Ξάνθης (πχ Άβδηρα, Πασχαλιά), καθώς και ένας αλιέας στο Πόρτο Λάγος. «Οι Αρμένιοι όμως ήταν ο βασικός κορμός των μικροεπαγγελματιών. Στο αρχείο συναντώνται πάρα πολλοί φαρμακοποιοί, γιατροί, δικηγόροι, οδοντίατροι. Επίσης, μουσικοί, πιανίστριες , συμπεριλαμβανομένης της δασκάλας του Χατζιδάκι που βρέθηκε στο αρχείο, αλλά και επαγγελματίες των κλάδων ένδυσης και τροφίμων, όπως κρεοπώλες και ζαχαροπλάστες με πολύ καλό οικονομικό στάτους», σημείωσε η εισηγήτρια της εκδήλωσης στο «Ε», εξηγώντας ότι αυτό είναι λογικό αφενός διότι διπλασιάστηκε ο πληθυσμός της Ξάνθης με την έλευση των προσφύγων από 15.000-16.000 σε 32.000-33.000 και αφετέρου γιατί οι Αρμένιοι ήταν μαθημένοι στο να μετακινούνται και δραστηριοποιούνταν πάντα στο εμπόριο, αναπτύσσοντας έτσι μια ιδιαίτερη ικανότητα στον εντοπισμό των αναγκών. «Ακόμη, στο αρχείο συναντούμε τσαγκάρηδες, ράπτες, τενεκετζήδες, καροποιούς, αμαξηλάτες, σοφέρ και πάρα πολλούς αχθοφόρους. Κοινό σε όλους είναι η ιδιαίτερη σχέση τους με το ‘μαγαζί’ τους», συμπλήρωσε η ίδια.
Ακόμη, πρόσθεσε ότι στην Ξάνθη ήρθαν κυρίως Αρμένιοι από τα παράλια, Κωνσταντινούπολη, Αδριανούπολη, Αβά Παζάρ, Μάλγαρα, Ραιδεστό και λιγότερο από τη Σμύρνη. «Ήταν μία κοινότητα αστικοποιημένη. Φαίνεται αυτό και από το αρχείο. Καθόλου γυναίκες με μαντήλα, παρά μόνο λίγες ηλικιωμένες, ρούχα καθόλου παραδοσιακά , εμφανίζονται ακριβώς με το στυλ του μεσοπολέμου της Ξάνθης», επεσήμανε ως ένα ενδιαφέρον στοιχείο επιπλέον, η κ. Θεοδωρίδου.
Όμως ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι, παρότι εντάχθηκαν πλήρως οικονομικά στην παραγωγική διαδικασία της Ξάνθης, κράτησαν και κρατούν έως σήμερα την ταυτότητα και την ιδιαιτερότητά τους. Αυτό αποτυπώνεται και στο αρχείο, όπου φαίνεται η τήρηση των όρων της ενδογαμίας. Σε μόλις 3-4 από τις 378 οικογένειες η νύφη είναι μη αρμένισσα.
Τέλος, η ομιλήτρια σχολίασε: «μέσα από το αρχείο φαίνεται ότι πέρα από συγκυρίες, πολέμους, προσφυγιά, υπάρχει μία εθνογραφική ματιά που συμπληρώνει τη γεγονοτολογική ιστορία, αλλά εστιάζει όχι στους μεγάλους και τους τρανούς που υπογράφουν τις συνθήκες, αλλά στην καθημερινή ζωή, τον απλό κόσμο, πώς βιώνει την κάθε συγκυρία και πώς αφήνει το χνάρι της».
 
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr
 
 
 
Πηγή: empros.gr
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε Cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας σε αυτόν, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies. Περισσότερα...

Πολιτική Απορρήτου - Όροι Χρήσης - Περιορισμός Ευθύνης - Επικοινωνία Σχετικά με Προσωπικά Δεδομένα
Αποδέχομαι