Menu

'Εβάλαν χέρι (πάλι) στα βιβλία της Ιστορίας

«Αντιαποικιακός» και όχι απελευθερωτικός ο αγώνας της ΕΟΚΑ

Ξέγραψαν τη γενοκτονία των Αρμενίων και των Ποντίων - Εξωραΐζεται η Τουρκοκρατία.

ΑΘΗΝΑ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

Κάποιες από τις εισηγήσεις  είναι άστοχες και ατυχείς

Οι παραλείψεις και η σκόπιμη αλλαγή στην ορολογία που χρησιμοποιούσαμε μέχρι σήμερα, στα σχολικά βιβλία Ιστορίας, προκάλεσαν την έντονη παρέμβαση της Επιτρόπου Παιδείας και βουλευτού του ΔΗΚΟ Αθηνάς Κυριακίδου.
Μιλώντας σε δημοσιογραφική διάσκεψη με θέμα ''Αναλυτικά προγράμματα - μάθημα Ιστορίας", η κ. Κυριακίδου είπε ότι «παρατηρούνται ορισμένες βολικές παραλείψεις και αλλαγές στη χρησιμοποιούμενη ορολογία, που σε μεγάλο βαθμό προκαλούν το δημόσιο αίσθημα», για να προσθέσει οτι «η Ιστορία δεν είναι υποκειμενική ούτε μπορεί να υποτάσσεται σε πολιτικές σκοπιμότητες, αλλά πρέπει να αποτυπώνει πραγματικά ιστορικά γεγονότα, βασιζόμενη σε πηγές».
«Η ειδική αναφορά στη Γενοκτονία των Αρμενίων και των Ποντίων έχει απαλειφθεί από τη διδακτέα ύλη, ενώ αποτελεί ένα έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, που δεν πρέπει να υποτιμάται».
«Ο αγώνας της ΕΟΚΑ, ενώ έως τώρα περιγραφόταν ως ''εθνικοαπελευθερωτικός'', μετονομάζεται πλέον σε ''αντιαποικιακό''. Θεωρούμε ότι ο ορισμός για τον προσανατολισμό του αγώνα δόθηκε από τον ίδιο τον αγώνα και από αυτούς που τον συντέλεσαν. Η εισαγωγή οποιουδήποτε επιπρόσθετου προσδιορισμού δεν πρέπει να αναιρεί τον υφιστάμενο προσδιορισμό του αγώνα της ΕΟΚΑ, ο οποίος είναι δεδομένος», παρατήρησε η κ. Κυριακίδου.
«Η θεματική ενότητα της ''Τουρκοκρατίας'' μετονομάζεται σε ''Η Κύπρος υπό Οθωμανική κυριαρχία'' και ως διδακτικός στόχος της θεματικής ενότητας καθορίζονται ''οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες για τις δύο μεγάλες εθνοτικο-θρησκευτικές ομάδες του νησιού».
«Η διαχωριστική πρόνοια για τους Κύπριους της εποχής και η πλήρης εξίσωση μεταξύ των δύο κοινοτήτων είναι καινοφανές στοιχείο, το οποίο κρίνουμε ως προβληματικό. Η σκοτεινή περίοδος της Τουρκοκρατίας ήταν τραυματική για τον Ελληνισμό και δεν χρειάζεται ωραιοποιήσεις για εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων», είπε.
Αυτά τα στοιχεία, ανέφερε η κ. Κυριακίδου, «δεν συνάδουν με τη δική μας αντίληψη για το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και δεν θεωρούμε ότι συμβάλλουν θετικά στην αναβάθμιση της παιδείας μας, αλλά μάλλον αναστάτωση θα προκαλέσουν στη σχολική κοινότητα και στον εκπαιδευτικό κόσμο».
Πρόσθεσε ότι μετά την προκαταρκτική μελέτη της εισήγησης της επιστημονικής επιτροπής για τη διαμόρφωση των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, η Επιτροπή Παιδείας του ΔΗΚΟ διαπιστώνει ότι κάποιες από τις εισηγήσεις για το μάθημα της Ιστορίας είναι άστοχες και ατυχείς.


Θα τοποθετηθεί το ΔΗΚΟ
Η βουλευτής του ΔΗΚΟ είπε ότι «η επαναδιαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων αποτελεί ένα πολύ σημαντικό τμήμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, αφού μέσα από το περιεχόμενο των μαθημάτων και της διδακτέας ύλης καθορίζεται το περιεχόμενο της παιδείας μας, το οποίο μεταφέρεται στα παιδιά μας».
«Με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου της επιστημονικής επιτροπής για τη διαμόρφωση των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, η Επιτροπή Παιδείας του Δημοκρατικού Κόμματος σημειώνει ότι αναγνωρίζει την προσπάθεια που καταβάλλεται από τους συμμετέχοντες και επιφυλάσσεται για σε βάθος μελέτη της διαμορφωμένης εισήγησης», πρόσθεσε.
Ανέφερε, επίσης, ότι μετά την ολοκλήρωση της μελέτης της εισήγησης της επιστημονικής επιτροπής, το ΔΗΚΟ θα εκφραστεί αναλυτικά και τεκμηριωμένα, μέσα από την κατάθεση ολοκληρωμένων προτάσεων.
«Αν και αναγνωρίζουμε ότι είναι χρήσιμος ο εκσυγχρονισμός και ο εμπλουτισμός κάποιων πτυχών του μαθήματος της Ιστορίας για πληρέστερη απόδοση της ιστορικής πραγματικότητας και για ανταπόκριση στις ανάγκες μια σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας, που προϋποθέτει τη γνώση για την αποδοχή της διαφορετικότητας, διαπιστώνουμε ότι κάποιες από τις εισηγήσεις είναι άστοχες και ατυχείς», συμπλήρωσε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η κ. Κυριακίδου είπε ότι «μετά την ολοκλήρωση της μελέτης από την Επιτροπή Παιδείας του κόμματος, θα έχουμε ως ΔΗΚΟ μια τελική και ολοκληρωμένη θέση και πιστεύουμε ότι μέσα από ένα δημιουργικό, δημόσιο διάλογο και η επιστημονική επιτροπή θα αναθεωρήσει τις θέσεις της και θα καταλήξουμε σε ένα αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος της Ιστορίας, το οποίο θα συνάδει με τις ιστορικές πραγματικότητες».


Στην Επιτροπή Παιδείας
Το μέλος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Φύτος Κωνσταντίνου, στις δικές του δηλώσεις, είπε ότι μετά την ολοκλήρωση της μελέτης από την Επιτροπή Παιδείας του ΔΗΚΟ, θα επανέλθουν με ολοκληρωμένες εισηγήσεις.
«Τονίζουμε την ετοιμότητά μας για δημιουργική συμμετοχή στο δημόσιο διάλογο για το θέμα της τροποποίησης των αναλυτικών προγραμμάτων. Αλλά ταυτόχρονα υπογραμμίζουμε ότι δεν πρόκειται να συνηγορήσουμε στην εισαγωγή στοιχείων που κρίνουμε ως προβληματικά ή προκλητικά», είπε.
Ο κ. Κωνσταντίνου είπε, ακόμα, ότι «σίγουρα αυτό το θέμα θα απασχολήσει και την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής».
«Εμείς, ως ΔΗΚΟ, ξεκινήσαμε να μελετούμε, εντοπίσαμε αυτά τα στοιχεία που αφορούν στην Ιστορία και θέλαμε να δημοσιοποιήσουμε και να επισημάνουμε αυτές τις διαφωνίες μας γιατί τα θεωρούμε σοβαρά. Και συμφωνώ ότι έχουν άμεση σχέση και με το μέλλον αυτού του τόπου, που πρέπει ο καθένας και ιδιαίτερα οι νέοι να γνωρίζουν επακριβώς τα ιστορικά γεγονότα και το τι έγινε σε αυτό τον τόπο», κατέληξε.

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

επιστροφή στην κορυφή

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε Cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας σε αυτόν, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies. Περισσότερα...

Πολιτική Απορρήτου - Όροι Χρήσης - Περιορισμός Ευθύνης - Επικοινωνία Σχετικά με Προσωπικά Δεδομένα
Αποδέχομαι