Menu

Τουρκία: Συγγραφέας καταδικάστηκε σε φυλάκιση 1 έτους για βλασφημία

Ένα δικαστήριο στην Κωνσταντινούπολη καταδίκασε έναν συγγραφέα τουρκο-αρμενικής καταγωγής σε φυλάκιση περίπου ενός χρόνου για προσβολή στον προφήτη Μωάμεθ, μετέδωσαν την Τετάρτη τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, λίγες μόλις εβδομάδες αφότου μια παρόμοια υπόθεση προκάλεσε κοινωνικές αντιδράσεις.

Ο Σεβάν Νισανγιάν, ο οποίος είναι συγγραφέας πολλών βιβλίων και διαχειριστής ενός blog, πάνω στην –όπως ο ίδιος περιγράφει- «ιστορία, θρησκεία και (λίγο)πολιτική», δημοσίευσε ένα προσβλητικό σύνδεσμο στον λογαριασμό του στο Twitter. Στο κείμενο που συνόδευε τον σύνδεσμο αναγραφόταν: «Ας μοιραστούμε το άρθρο για το οποίο επήλθε δικάσιμος απόφαση 13,5 μηνών από το δικαστήριο της Κωνσταντινούπολης για την προσβολή θρησκευτικών μπλα μπλα μπλα».

Ο Νισανγιάν καταδικάστηκε σε φυλάκιση 1 έτους και 45 ημερών για μια ανάρτηση πέρυσι σε ένα blog με τίτλο «Η ρητορεία μίσους πρέπει να καταπολεμηθεί». Στο κείμενο που ανάρτησε έγραφε: «Δεν είναι ρητορεία μίσους να κοροϊδεύει κάποιος έναν Άραβα αρχηγό, ο οποίος ισχυριζόταν ότι είχε επικοινωνία με τον Αλλάχ πριν από εκατοντάδες χρόνια και προσέλαβε τα ανάλογα πολιτικά, οικονομικά και σεξουαλικά οφέλη. Πρόκειται για μια δοκιμασία της ελευθερίας της έκφρασης σε ένα σχεδόν νηπιακό επίπεδο».

Τα μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η ποινή δεν μπορεί να εξαγοραστεί με χρηματική εγγύηση, αλλά ότι ο Νισανγιάν έχει το δικαίωμα να ασκήσει έφεση. Όπως αναφέρει το πρακτορείο Ρόιτερς, οι δικαστικές αρχές αρνήθηκαν να κάνουν οποιοδήποτε σχόλιο επί του θέματος.

 

 

Πηγή: skai.gr

Τα προβλήματα των μειονοτήτων στο επίκεντρο δημοσίου διαλόγου στην Τουρκία

Δύο εξαιρετικά ενδιαφέρουσες όσο και σημαντικές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες στην Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη στο επίκεντρο των οποίων βρέθηκαν ζητήματα που ενδιαφέρουν τα Βακούφια και τις μη μουσουλμανικές κοινότητες στην Τουρκία.

Διάλογος ουσίας στην Κωνσταντινούπολη

Στην συνάντηση της Πόλης,  η «Επιτροπή Σοφών» της περιοχής του Μαρμαρά  είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει απόψεις με με εκπροσώπους των μειονοτήτων της Τουρκίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Επιτροπή Σοφών» έχει διορισθεί από την κυβέρνηση στο πλαίσιο της δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης και κατανόησης στο πολιτικό ευαίσθητο θέμα της επίλυσης του Κουρδικού ζητήματος. Στο πλαίσιο των επαφών που έχει η Επιτροπή συναντήθηκε με τους εκπροσώπους των μη Μουσουλμανικών Μειονοτήτων με σκοπό να ενημερωθεί για  τα προβλήματα και τα θέματα που τους απασχολούν και αναμένουν την λύση τους εδώ και δεκαετίες.

Η συνάντηση διοργανώθηκε με πρωτοβουλία των μειονοτικών ιδρυμάτων και στη δημόσια συζήτηση που πραγματοποιήθηκε, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Αρμενικής εκκλησίας Surp Vartanants στο Φερίκιοϊ της Πόλης, συμμετείχαν περίπου 150 εκπρόσωποι και μέλη διαφόρων μειονοτικών βακουφίων, ο Υπογραμματέας της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείο Διακ.Ιωακείμ, Ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι και άλλοι παράγοντες.

Η συνάντηση ξεκίνησε με ομιλία του Παντελή Βίγκα, εκπροσώπου των μη Μουσουλμανικών Μειονοτικών Ιδρυμάτων στο δεκαπεντεμελές Συμβούλιο για μειονοτικά ιδρύματα, της Γενικής Διευθύνσεως των Βακουφίων που εδρεύει στην Άγκυρα. Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν μέλη της Επιτροπής Σοφών και ακολούθησε ανοικτός διάλογος με την συμμετοχή και του κοινού. Τα συμπεράσματα από τις συναντήσεις και τις επαφές που θα έχει το επόμενο δίμηνο η Επιτροπή Σοφών θα κατατεθεί στην Κυβέρνηση της Άγκυρας με στόχο να διαμορφώσει αναλόγως την πολιτική της.

Στη συνάντηση αναφέρεται σε εκτενές ολοσέλιδο δημοσίευμά της, με αναφορά και στην πρώτη της σελίδα, η τουρκική εφημερίδα SABAH. «Οι σοφοί άνθρωποι έγιναν η φωνή των Μειονοτήτων» είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος στο οποίο σημειώνεται ότι «οι εκπρόσωποι των Μειονοτήτων εξέφρασαν άφοβα τις απόψεις τους για τα θέματα που τους απασχολούν».  

Η συνάντηση της Άγκυρας

Στο Πανεπιστήμιο της Άγκυρας , στις 13 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε δημόσια συζήτηση με θέμα «Το νομικό καθεστώς των βακουφίων και των μη μουσουλμανικών κοινοτήτων και το ζήτημα της νομικής τους προσωπικότητας», ύστερα από κοινή πρωτοβουλία των μειονοτικών ιδρυμάτων και του Κέντρου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του εκπαιδευτικού Ιδρύματος.

  Ακαδημαϊκοί και έμπειροι Νομικοί συζήτησαν για το ευαίσθητο αυτό θέμα στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης και της αναδιάρθρωσης των Μειονοτικών Ιδρυμάτων. Η συνάντηση ξεκίνησε με εισήγηση του Παντελή Βίγκα με θέμα, «Το νομικό καθεστώς και η νομική προσωπικότητα των μη Μουσουλμανικών κοινοτήτων και κοινοτικών ιδρυμάτων».

Στην συνέχεια οι δικηγόροι Sebul Aslangil και Evren Çelikel ανέπτυξαν το θέμα, «Το ζήτημα του καθεστώτος των μειονοτικών βακουφίων και κοινοτήτων». Ο δικηγόρος Cem Murat Sofuoğlu ανέπτυξε τις «Προτάσεις διευθέτησης του ζητήματος της νομικής προσωπικότητας των μη μουσουλμανικών κοινοτήτων υπό το πρίσμα των αποφάσεων της Επιτροπής Βενετίας» ενώ ο Λέκτορας Levent Korkut μίλησε με θέμα, «Ανάλυση της ελεύθερης πρόσβασης σε νομική προσωπικότητα και οι δυνατότητες κοινοτικής οργάνωσης τον 21ο αιώνα».  Ο Λέκτορας και διακεκριμένος νομικός Γιάννης Κτιστάκις, πραγματοποίησε την εισήγηση με τίτλο,  «Παραδείγματα και εφαρμογές σε άλλες χώρες και συγκριτική ανάλυση».

Από τις εισηγήσεις αλλά και από την συζήτηση που ακολούθησε επισημάνθηκε η αναγκαιότητα προώθησης δίκαιων λύσεων με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται από την μη ύπαρξη της νομικής προσωπικότητας των κοινοτικών ιδρυμάτων. Στο τέλος της συζήτησης ο Παντελής Βίγκας έκανε γνωστό ότι τον επόμενο Οκτώβριο θα πραγματοποιηθεί ένα νέο συνέδριο, αυτή την φορά στην Πόλη, όπου θα συνεχισθεί η συζήτηση για τα μειονοτικά ζητήματα.

Στη συνάντηση αυτή παρέστησαν ο Γενικός Διευθυντής της Γεν. Διευθύνσεως των Βακουφίων Δρ. Adnan Ertem, εκπρόσωποι Πρεσβειών, ο διακεκριμένος Πανεπιστημιακός Καθηγητής BaskinOran, ο Υπογραμματέας της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου Διακ.Ιωακείμ, ο Πρόεδρος του ΣΥ.Ρ.Κ.Ι (Rumvader) Αντώνης Παριζιάνος, παράγοντες κοινοτήτων από διάφορες μειονότητες, ακαδημαϊκοί, δικηγόροι, δημοσιογράφοι και απλοί πολίτες.      

 

 

Πηγή: amen.gr

Τουρκία-Δικαιοσύνη: Αξιωματούχοι στον φόνο του Χ. Ντινκ!

Απόφαση τουρκικού δικαστηρίου (εφετείο), αποδέχεται ότι οι δολοφόνοι του Αρμένιου δημοσιογράφου Χραντ Ντινκ, δεν έδρασαν μόνοι τους, αλλά στο πλαίσιο εγκληματικής συμμορίας. Η απόφαση θεωρείται ότι ανοίγει τον δρόμο για την εκ νέου εκδίκαση της υπόθεσης…

Η απόφαση ανέτρεψε αντίστοιχη δικαστηρίου κατώτερου βαθμού που είχε κρίνει ότι μόνο δύο άτομα είχαν συμμετάσχει στη δολοφονία του 52χρονου δημοσιογράφου στις 19 Ιανουαρίου 2007 έξω από το γραφείο του στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης. Οι δράστες που είχαν συλληφθεί από την τουρκική αστυνομία, εκτίουν ήδη ποινές φυλάκισης.

Το πιο ενδιαφέρον όμως στην απόφαση του δικαστηρίου, είναι ότι κρατικοί αξιωματούχοι φέρονται αναμεμιγμένοι στη δολοφονία και ότι γι’ αυτό υπάρχουν πλέον ισχυρά αποδεικτικά στοιχεία!

 

 

Πηγή: defence-point.gr

Οι Τούρκοι διώχνουν τους Αυστραλούς από την Καλλίπολη!

Η αναγνώριση της γενοκτονίας των «Ασσυρίων, Αρμενίων και Ελλήνων» από το κοινοβούλιο της Νέας Νότιας Ουαλίας της Αυστραλίας έχει επιφέρει τη μήνη της Άγκυρας η οποία με το γνωστό οθωμανικό διπλωματικό της στυλ απειλεί «Θεούς και δαίμονες».

Η Άγκυρα, όπως είναι φυσικό, χαρακτηρίζει την ιστορική αυτή απόφαση της πολιτείας της Αυστραλίας ως «μη στηριζόμενη σε ιστορικά δεδομένα» και με περισσό θράσος αποφαίνεται ότι «η ιστορία δεν μπορεί να ξαναγραφτεί» μέσω τέτοιου είδους αποφάσεων οι οποίες ως εφαλτήριο έχουν «πιέσεις από εθνικά λόμπι» καθώς και «προκαταλήψεις».

Είναι εντυπωσιακό πως η απόφαση πέρασε μετά από τη πίεση της «Παγκόσμιας Ασσυριακής Συμμαχίας», τους «Ελληνικού Συμβουλίου Αυστραλίας» καθώς και της «Εθνικής Επιτροπής Αρμενίων».

Και ποια νομίζετε πως είναι η απειλή την οποία η Τουρκία επισείει επί των κεφαλών των Αυστραλών; Με την ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών, δηλαδή ο Αχμέτ Νταβούτογλου, στην ουσία αναφέρει πως όσοι από τους Αυστραλούς αποδέχονται την κίνηση υπέρ της αναγνώρισης της γενοκτονίας δεν θα έχουν καμία θέση στους εορτασμούς μνήμης για τη μάχη της Καλλίπολης!

Το να παραθέσουμε ολόκληρη την ανακοίνωση του υπουργείου εξωτερικών της Τουρκίας δεν έχει κανένα νόημα, αφού κάποιος μπορεί να τη βρει στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου. Αρκεί μόνο να σημειώσουμε πως στο κείμενο γίνεται λόγος «στον μη επηρεασμό των σχέσεων με την κυβέρνηση της Αυστραλίας» αλλά στις αμέσως επόμενες γραμμές αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «τα άτομα τα οποία προσπαθούν να καταστρέψουν το πνεύμα του Τσανάκαλλε/Καλλίπολης δεν θα έχουν καμία θέση κατά τη διάρκεια των εορτασμών της μάχης της Καλλίπολης όπου μνημονεύουμε μαζί τους γιους μας οι οποίοι έπεσαν ο ένας δίπλα στον άλλον στο έδαφός μας».

Είναι σαφές ότι η Άγκυρα λέει στους Αυστραλούς να μη πατήσουν το πόδι τους στα Στενά για τους επόμενους εορτασμούς, αφού είναι προφανώς αδύνατον να ζητήσουν από όλους εκείνους οι οποίοι θα ήθελαν να επισκεφτούν τον ιστορικό αυτόν ελληνικό τόπο κατά στον οποίο έλαβε χώρα μία από τις πλέον σημαντικές μάχες του Α’ ΠΠ, «πιστοποιητικά φρονημάτων» με τα οποία θα αποκηρύσσουν τα της Γενοκτονίας.

Το κατά πόσο η συγκεκριμένη πολιτική αντίδραση μπορεί να χαρακτηριστεί ως αλαζονική και υπερφίαλη ή ως η ενδεικνυόμενη από μία κυβέρνηση η οποία εάν πρέπει να της αποδοθεί κάποιο χαρακτηριστικό αυτό θα είναι η «αυτοκρατορικός της αέρας» είναι συζητήσιμο.

Φανταστείτε τους δικούς μας για παράδειγμα να μην επέτρεπαν στους Γερμανούς οι οποίοι θα ήθελαν να αποδώσουν τιμές πεσόντες της Μάχης της Κρήτης να έρθουν στην χώρα, επειδή το Βερολίνο φέρεται προς τη χώρα μας με αυτό τον τρόπο.

Η σύγκριση των περιπτώσεων φυσικά δεν μπορεί να είναι και η πλέον δόκιμη, η σύγκριση όμως των ενεργειών των κυβερνήσεων σε θέματα που έχουν κάνουν με ότι αυτές θεωρούν ως ζητήματα τιμής αλλά και εξωτερικής πολιτικής είναι ενδεικτική.

Από τη πλευρά μας δεν έχουμε παρά να δώσουμε συγχαρητήρια στις οργανώσεις των αδερφών μας στην Αυστραλία αλλά και των φίλων Αρμενίων και Ασσυρίων και να ευχηθούμε ότι η συνεργασία αυτή να αποδώσει ακόμα περισσότερους καρπούς σε όλο τον πλανήτη. Οι εκατοντάδες χιλιάδες νεκροί μας, τα εκατομμύρια των προσφύγων και οι αλησμόνητες πατρίδες μας το απαιτούν.

 

 

Πηγή: defence-point.gr

Οι κρυφοί Αρμένιοι της Τουρκίας αποκαλύπτονται

Έχασαν τη γλώσσα και τη θρησκεία τους για να επιβιώσουν μετά τη γενοκτονία του 1915, αλλά κοντά 100 χρόνια μετά οι «κρυφοί» Αρμένιοι της Τουρκίας θέλουν να είναι υπερήφανοι για την ταυτότητά τους. Μερικοί επιζώντες της Γενοκτονίας ασπάστηκαν το Ισλάμ και αναμείχθηκαν με Κούρδους στα βουνά Ντέρσιμ της Ανατολικής Τουρκίας για να αποφύγουν κι άλλες διώξεις. Πολλές γενιές αργότερα η πόλη του Tunceli φιλοξένησε την προηγούμενη εβδομάδα μια τελετή-ορόσημο για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας, κάτι που έχει μόλις συμβεί μέχρι στιγμής μόνο στην Κωνσταντινούπολη και το Ντιγιαρμπακίρ. Η σφαγή και η απέλαση των Οθωμανών Αρμενίων κατά τη διάρκεια του Α Παγκοσμίου Πολέμου, άφησε πίσω της 1,5 εκατομμύριο νεκρούς.

Σύμφωνα μάλιστα με αρκετούς ιστορικούς η Γενοκτονία των Αρμενίων ήταν προάγγελος του Ολοκαυτώματος, καθώς οι ναζί χρησιμοποίησαν πολλές τεχνικές που έμοιαζαν με αυτές των Νεοτούρκων. Μιλώντας μπροστά από τα ερείπια της εκκλησίας Εργκέν - ένα από τα λίγα απομεινάρια της χριστιανικής αρμενικής κληρονομιάς στην περιοχή – ο Miran Pirginc Gultekin, πρόεδρος της αρμενικής οργάνωσης του Ντέρσιμ εξήγησε ότι ακόμα και τώρα είναι δύσκολο να δηλώσει κάποιος ανοιχτά ότι είναι Αρμένιος στην Τουρκία. «Αποφασίσαμε ότι έπρεπε να πάρουμε πίσω στην αληθινή φύση μας, ότι αυτός ο τρόπος ζωής δεν ήταν ικανοποιητικός, ότι δεν ήταν δίκαιο να ζήσουμε με την ταυτότητα του άλλου και την πίστη του άλλου», είπε. Παρά το γεγονός ότι οι Αρμένιοι ασπάστηκαν τον Αλεβιτισμό, - μια ετερόδοξη αίρεση του Ισλάμ - και έλαβαν τουρκικά ονόματα, συνέχιζαν να υφίστανται διακρίσεις ενώ οι παλαιότεροι προσπαθούσαν να τους θυμίσουν το παρελθόν. «Η μητέρα μου μου είπε πως η οικογένειά της απελάθηκε. Η ίδια ήταν μωρό τότε και η μητέρα της σκέφτηκε μέσα στην απόγνωσή της να την πνίξει», δήλωσε στο Associated Press ο Tahire Aslanpencesi από το χωριό Danaburan. «Η μητέρα μου συνήθιζε να λέει όλη την δυστυχία που ήρθε μετά θα είχε αποφευχθεί αν η μητέρα της την έπνιγε τότε» θυμάται. Μετά τη μεταστροφή στο Ισλάμ, πολλοί από τους λεγόμενους «κρυπτο-Αρμένιους», δήλωσαν ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν άδικη μεταχείριση: η γη τους συχνά κατάσχεται, οι άνδρες ταπεινώνονται στο στρατό προκειμένου να ελεγχθεί αν έχουν υποστεί περιτομή ενώ κάποιοι έχουν βασανιστεί. Ο παππούς Hidir Boztas προσηλυτίστηκε στο Ισλάμ, έδωσε στον γιο του ένα τουρκικό όνομα και τον πάντρεψε με μια Κούρδη από το χωριό Alanyazi. «Νιώθουμε Αρμένιοι, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση οι άλλοι μας θυμίζουν πάντα από πού ερχόμαστε. Δεν έχει σημασία πόσο πολλές από τις κόρες τους θα παντρευτούν τα παιδιά μας, θα συνεχίσουν να μας αποκαλούν Αρμένιους», είπε.

Η αρμενική κοινότητα είχε την ίδια μοίρα με τους Κούρδους όταν οι τελευταίοι επαναστάτησαν από το 1938 μέχρι τις πιο πρόσφατες δράσεις του PKK από το 1984 και μετά. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, μόνο όσοι είχαν εγκαταλείψει τα χωριά τολμούσαν να αποκαλύψουν την ταυτότητά τους. Σε μεγάλες πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη τα πράγματα είναι πιο εύκολα για αυτούς- έχουν τις γειτονιές τους, τις εκκλησίες τους και είναι εν πολλοίς ενσωματωμένοι στην αστική κουλτούρα χωρίς να προκαλούνται εντάσεις. Η κατάσταση στην επαρχία όμως είναι ανυπόφορη. Υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων συγκεντρώθηκαν την Τετάρτη στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης μεταφέρουν πορτρέτα των θυμάτων της γενοκτονίας. Στη συγκέντρωση ήρθαν μόλις 200 άτομα, αλλά οι διαδηλωτές τόνισαν ένα τέτοιο γεγονός θα ήταν αδιανόητο μόλις πριν από μια δεκαετία. Στην Πόλη δραστηριοποιείται και ο 42χρονος Μουσταφά, ο οποίος ανήκει στην ολοένα αυξανόμενη ομάδα των μουσουλμάνων Αρμενίων που θέλουν να είναι περήφανοι για την ταυτότητά τους. Πρόσφατα αποφάσισε να δώσει στην επιχείρησή του το όνομα του προπάππου του Μπετρός ο οποίος απελάθηκε στα τάγματα Εργασίας την περίοδο της Γενοκτονίας. «Συμβόλιζε το παρελθόν μου. Ο προπάππους μου ονομαζόταν Μπετρός, και θα ήθελα το όνομά του στην επιχείρησή μου για να δείξω πως δεν το κάνω αυτό λόγω ρατσισμού ή θρησκευτικού εξτρεμισμού, αλλά δεν αρνούμαι καταγωγή μου- ο καθένας τους ξέρει» λέει χαρακτηριστικά και ελπίζει πως η άνευ προηγουμένου τελετή στο Tunceli την Τετάρτη θα ενθαρρύνει περισσότερα μέλη της κοινότητας να δραστηριοποιηθούν και να προάγουν την χριστιανική κληρονομιά που έχει απομείνει στην περιοχή.

 

Πηγή: www.lifo.gr

Έχασαν τη γλώσσα και τη θρησκεία τους για να επιβιώσουν μετά τη γενοκτονία του 1915, αλλά κοντά 100 χρόνια μετά οι «κρυφοί» Αρμένιοι της Τουρκίας θέλουν να είναι υπερήφανοι για την ταυτότητά τους. Μερικοί επιζώντες της Γενοκτονίας ασπάστηκαν το Ισλάμ και αναμείχθηκαν με Κούρδους στα βουνά Ντέρσιμ της Ανατολικής Τουρκίας για να αποφύγουν κι άλλες διώξεις. Πολλές γενιές αργότερα η πόλη του Tunceli φιλοξένησε την προηγούμενη εβδομάδα μια τελετή-ορόσημο για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας, κάτι που έχει μόλις συμβεί μέχρι στιγμής μόνο στην Κωνσταντινούπολη και το Ντιγιαρμπακίρ. Η σφαγή και η απέλαση των Οθωμανών Αρμενίων κατά τη διάρκεια του Α Παγκοσμίου Πολέμου, άφησε πίσω της 1,5 εκατομμύριο νεκρούς. Σύμφωνα μάλιστα με αρκετούς ιστορικούς η Γενοκτονία των Αρμενίων ήταν προάγγελος του Ολοκαυτώματος, καθώς οι ναζί χρησιμοποίησαν πολλές τεχνικές που έμοιαζαν με αυτές των Νεοτούρκων. Μιλώντας μπροστά από τα ερείπια της εκκλησίας Εργκέν - ένα από τα λίγα απομεινάρια της χριστιανικής αρμενικής κληρονομιάς στην περιοχή – ο Miran Pirginc Gultekin, πρόεδρος της αρμενικής οργάνωσης του Ντέρσιμ εξήγησε ότι ακόμα και τώρα είναι δύσκολο να δηλώσει κάποιος ανοιχτά ότι είναι Αρμένιος στην Τουρκία. «Αποφασίσαμε ότι έπρεπε να πάρουμε πίσω στην αληθινή φύση μας, ότι αυτός ο τρόπος ζωής δεν ήταν ικανοποιητικός, ότι δεν ήταν δίκαιο να ζήσουμε με την ταυτότητα του άλλου και την πίστη του άλλου», είπε. Παρά το γεγονός ότι οι Αρμένιοι ασπάστηκαν τον Αλεβιτισμό, - μια ετερόδοξη αίρεση του Ισλάμ - και έλαβαν τουρκικά ονόματα, συνέχιζαν να υφίστανται διακρίσεις ενώ οι παλαιότεροι προσπαθούσαν να τους θυμίσουν το παρελθόν. «Η μητέρα μου μου είπε πως η οικογένειά της απελάθηκε. Η ίδια ήταν μωρό τότε και η μητέρα της σκέφτηκε μέσα στην απόγνωσή της να την πνίξει», δήλωσε στο Associated Press ο Tahire Aslanpencesi από το χωριό Danaburan. «Η μητέρα μου συνήθιζε να λέει όλη την δυστυχία που ήρθε μετά θα είχε αποφευχθεί αν η μητέρα της την έπνιγε τότε» θυμάται. Μετά τη μεταστροφή στο Ισλάμ, πολλοί από τους λεγόμενους «κρυπτο-Αρμένιους», δήλωσαν ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν άδικη μεταχείριση: η γη τους συχνά κατάσχεται, οι άνδρες ταπεινώνονται στο στρατό προκειμένου να ελεγχθεί αν έχουν υποστεί περιτομή ενώ κάποιοι έχουν βασανιστεί. Ο παππούς Hidir Boztas προσηλυτίστηκε στο Ισλάμ, έδωσε στον γιο του ένα τουρκικό όνομα και τον πάντρεψε με μια Κούρδη από το χωριό Alanyazi. «Νιώθουμε Αρμένιοι, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση οι άλλοι μας θυμίζουν πάντα από πού ερχόμαστε. Δεν έχει σημασία πόσο πολλές από τις κόρες τους θα παντρευτούν τα παιδιά μας, θα συνεχίσουν να μας αποκαλούν Αρμένιους», είπε. Η αρμενική κοινότητα είχε την ίδια μοίρα με τους Κούρδους όταν οι τελευταίοι επαναστάτησαν από το 1938 μέχρι τις πιο πρόσφατες δράσεις του PKK από το 1984 και μετά. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, μόνο όσοι είχαν εγκαταλείψει τα χωριά τολμούσαν να αποκαλύψουν την ταυτότητά τους. Σε μεγάλες πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη τα πράγματα είναι πιο εύκολα για αυτούς- έχουν τις γειτονιές τους, τις εκκλησίες τους και είναι εν πολλοίς ενσωματωμένοι στην αστική κουλτούρα χωρίς να προκαλούνται εντάσεις. Η κατάσταση στην επαρχία όμως είναι ανυπόφορη. Υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων συγκεντρώθηκαν την Τετάρτη στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης μεταφέρουν πορτρέτα των θυμάτων της γενοκτονίας. Στη συγκέντρωση ήρθαν μόλις 200 άτομα, αλλά οι διαδηλωτές τόνισαν ένα τέτοιο γεγονός θα ήταν αδιανόητο μόλις πριν από μια δεκαετία. Στην Πόλη δραστηριοποιείται και ο 42χρονος Μουσταφά, ο οποίος ανήκει στην ολοένα αυξανόμενη ομάδα των μουσουλμάνων Αρμενίων που θέλουν να είναι περήφανοι για την ταυτότητά τους. Πρόσφατα αποφάσισε να δώσει στην επιχείρησή του το όνομα του προπάππου του Μπετρός ο οποίος απελάθηκε στα τάγματα Εργασίας την περίοδο της Γενοκτονίας. «Συμβόλιζε το παρελθόν μου. Ο προπάππους μου ονομαζόταν Μπετρός, και θα ήθελα το όνομά του στην επιχείρησή μου για να δείξω πως δεν το κάνω αυτό λόγω ρατσισμού ή θρησκευτικού εξτρεμισμού, αλλά δεν αρνούμαι καταγωγή μου- ο καθένας τους ξέρει» λέει χαρακτηριστικά και ελπίζει πως η άνευ προηγουμένου τελετή στο Tunceli την Τετάρτη θα ενθαρρύνει περισσότερα μέλη της κοινότητας να δραστηριοποιηθούν και να προάγουν την χριστιανική κληρονομιά που έχει απομείνει στην περιοχή. Πηγή: www.lifo.gr
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε Cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας σε αυτόν, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies. Περισσότερα...

Πολιτική Απορρήτου - Όροι Χρήσης - Περιορισμός Ευθύνης - Επικοινωνία Σχετικά με Προσωπικά Δεδομένα
Αποδέχομαι