Menu

«Ανατολής και Μεσογείου… γωνία!» Μουσική συνάντηση με τον Χάικ Γιαζιτζιάν και την παρέα του

Το «Αλάτι της Γης», η αγαπημένη σειρά εκπομπών για την ελληνική μουσική παράδοση, με την επιμέλεια του Λάμπρου Λιάβα, επιστρέφει μ’ έναν κύκλο 13 νέων επεισοδίων. Κύριος στόχος παραμένει πάντοτε το να καταγράφονται τα παραδοσιακά τραγούδια και οι χοροί, τα μουσικά όργανα και οι σημαντικότεροι δεξιοτέχνες, σε συνδυασμό με τα έθιμα, τη γαστρονομία και γενικότερα τον τοπικό πολιτισμό. Η εκπομπή είναι ανανεωμένη, τα γυρίσματα γίνονται εκτός πλατό και η κινηματογράφηση υιοθετεί κανόνες της σύγχρονης οπτικοακουστικής γλώσσας.

Ο εθνομουσικολόγος και καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Λάμπρος Λιάβας, παρουσιάζει τον πλούτο, την ποικιλία και την εκφραστικότητα της μουσικής μας κληρονομιάς,μέσα από τα τοπικά μουσικά ιδιώματα αλλά και τη σύγχρονη δυναμική στο αστικό περιβάλλον της μεγάλης πόλης.

Το «Αλάτι της Γης» την Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014 συναντά τον Χάικ Γιαζιτζιάν, εξαιρετικό δεξιοτέχνη στο ούτι.

Αρμένιος στην καταγωγή, γεννημένος στη Συρία, ζει στην Ελλάδα εδώ και 35 χρόνια. Αυτοδίδακτος στο ούτι, με δικό του προσωπικό ήχο και βαθειά αισθαντικότητα στη φωνή και το τραγούδι του, ο Χάικ Γιζιτζιάν αποτελεί μιαν από τις σημαντικότερες παρουσίες στο χώρο της «έθνικ» μουσικής όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στα πολλά φεστιβάλ σ’ όλο τον κόσμο όπου συμμετέχει.
Μαζί του ταξιδεύουμε στη μουσική μας «γειτονιά», στις συγγενικές μουσικές παραδόσεις της Ανατολής και της Μεσογείου! Ένα ταξίδι –όπως λέει κι ό ίδιος- χωρίς βίζες και διαβατήρια, πέρα από σύνορα, στεγανά και προκαταλήψεις, μέσα από μια κοινή μουσική κληρονομιά, με τραγούδια και σκοπούς από την Ελλάδα, την Αρμενία, την Τουρκία, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική.
Ένα ξεχωριστό Αλάτι της Γης, «Ανατολής και Μεσογείου …γωνία!», με τον Χάικ Γιαζιτζιάν και τους φίλους του, μιαν ομάδα από εξαιρετικούς δεξιοτέχνες μουσικούς συνοδοιπόρους μαζί του εδώ και χρόνια.
Συμμετέχουν οι: Χάικ Γιαζιτζιάν: ούτι-τραγούδι, Εύα Ξένου: τραγούδι, Μάρθα Μαυροειδή: τραγούδι-λάφτα, Χάρης Λαμπράκης: νέι, Γιώργος Κοντογιάννης: κρητική λύρα, Τάσος Πούλιος: κανονάκι, Γιάννης Κιριμκιρίδης: πλήκτρα, Βαγγέλης Καρίπης: κρουστά, Νίκος Σιδηροκαστρίτης: τύμπανα, Γιάννης Αναστασάκης: ηλ. κιθάρα, Πέτρος Βαρθακούρης: κοντραμπάσο.
Χορεύουν μέλη του Αρμενικού Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Συλλόγου «Χαμασκαϊν».

Δείτε την εκπομπή στο παρακάτω σύνδεσμο: 

webtv.nerit.gr

 

 

Πηγή: nerit.gr

The Cut: Όταν το σινεμά προσπαθεί να αγγίξει τη φρίκη της πραγματικότητας

Θεσσαλονίκη

Πώς μεταφέρεις στην μεγάλη οθόνη μια ανοιχτή πληγή; Το ερώτημα έχει τεθεί από θεωρητικούς του κινηματογράφου και το παράδειγμα που δίνεται κάθε φορά είναι το Ολοκαύτωμα. Το σινεμά αναζητά τρόπους να «αγγίξει» την ασύλληπτη φρίκη και να τη μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη. Πώς, όμως, μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο;
Σε μία σκηνή του The Cut του Φατίχ Ακίν –ταινία που προβλήθηκε στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης- ο πρωταγωνιστής μπαίνει σε μία αυλή. Στον τοίχο προβάλλονται εικόνες από το The Kid του Τσάρλι Τσάπλιν. Γύρω πρόσφυγες, απελπισμένοι για λίγη χαρά, απορροφούν τις εικόνες και ταυτίζουν τον δικό τους πόνο με τον σπαρακτικό πόνο του Τσάπλιν όταν του παίρνουν το παιδί. Είναι η πιο δυνατή σκηνή της ταινίας, μία σκηνή που αποφασίζει να μιλήσει για το τραύμα με έναν τρόπο συμβολικό. Ο ήρωας ταυτίζει το δικό του τραύμα με εκείνο του γνωστού «αλητάκου» και προσπαθεί μέσα από αυτό να το προσεγγίσει και να το κατανοήσει.

Ο σκηνοθέτης απαντά με έναν συμβολισμό στο ερώτημα «Πώς προσεγγίζεις τη φρίκη». Ο ήρωας της ταινίας μένει μουγγός, φαινομενικά από ένα σωματικής φύσεως τραύμα, αλλά στην πραγματικότητα επειδή δεν ξέρει τι να πει γι’ αυτό που έζησε. Η σιωπή είναι γι’ αυτόν -που έχει αντικρίσει την απόλυτη δυστυχία- η μόνη λογική επιλογή.

Στην υπόλοιπη ταινία, ο σκηνοθέτης παρουσιάζει αναλυτικά τις συμφορές των Αρμενίων: τις εκτελέσεις, το καραβάνι του θανάτου, τον διωγμό από τα σπίτια και την πατρίδα τους. Αν και η προσέγγισή του Φατίχ Ακίν είναι μάλλον «ευρείας κατανάλωσης», υπάρχουν στιγμές που προσεγγίζει με ρεαλισμό τα γεγονότα –για παράδειγμα στη σκηνή της εκτέλεσης των ανδρών.

Η γενοκτονία των Αρμενίων δεν είναι απλά ένα ακόμα τραύμα. Πρόκειται για μία πληγή ανοιχτή, καθώς δεν έχει αναγνωριστεί από την Τουρκία. Μάλιστα, ο Φατίχ Ακίν δέχθηκε απειλές και δεν κατάφερε να βρει τούρκους πρωταγωνιστές για την ταινία του.

Το 2015 συμπληρώνονται 100 χρόνια από τα τραγικά γεγονότα. Και οι Αρμένιοι ελπίζουν ότι το θέμα θα συζητηθεί. Σε αυτή την προσπάθεια «επιστρατεύουν» και τη βοήθεια του κινηματογράφου.

Η ταινία του Φατίχ Ακίν είναι η πρώτη από μία σειρά ταινιών που θα ασχοληθούν το επόμενο διάστημα με τη γενοκτονία.

Στο The Patient λέγεται ότι θα πρωταγωνιστούν οι Αλέν Ντελόν, Ντάστιν Χόφμαν και Άντριεν Μπρόντι. Η ταινία θα εστιάζει ακριβώς στο ζήτημα του τραύματος. Ήρωάς της θα είναι ο Κομιτάς, ένας αρμένιος ιερέας και μουσικός και η νοσηλεία του σε ψυχιατρική κλινική το 1919.

Μέσα ενημέρωσης της Αρμενίας αναφέρονται και σε μία ακόμα κινηματογραφική παραγωγή: στο The Genex του Αρτάκ Σεβάντα, το οποίο θα ασχολείται με μία συνωμοσία σχετικά με την γενοκτονία των Αρμενίων.

Για την οδύνη των Αρμενίων επιχείρησε να μιλήσει και ο Ατόμ Εγκογιάν στην ταινία του Ararat –βασισμένη στις εκτελέσεις.

Δεν είναι, όμως, μόνο το θέμα της γενοκτονίας των Αρμενίων που προσπαθεί να βρει τρόπο να μεταφέρει μία οδυνηρή εμπειρία στη μεγάλη οθόνη. Πρόσφατες κινηματογραφικές παραγωγές και ντοκιμαντέρ κάνουν το ίδιο και για άλλα γεγονότα. Για παράδειγμα, στα δύο ντοκιμαντέρ του για την σφαγή του 1955 στην Ινδονησία από το στρατιωτικό, ο Τζόσουα Οπενχάιμερ επιστρατεύει δύο παράδοξους τρόπους να μιλήσει για το τραύμα: στην πρώτη βάζει τους θήτες να αναπαραστήσουν τους αποτροπιασμούς σε μορφή θεάτρου και στη δεύτερη δίνει λόγο στα θύματα εξετάζοντας την όρασή τους.

Όσο το σινεμά συνεχίζει να αναρωτιέται για το πώς μπορεί να συγκεκριμενοποιήσει τη φρίκη, τόσο οι κινηματογραφιστές θα βρίσκουν νέους τρόπους να κλείνουν παλιά τραύματα στην οθόνη.

 

Αγγελική Στελλάκη

 

 

Πηγή: in.gr

Η νέα ταινία του Φατίχ Ακίν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: «The Cut»

Αν και τελικά ο Φατίχ Ακίν δε θα μπορέσει να παρευρεθεί στο 55ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί), ωστόσο η νέα δημιουργία του ιδιαίτερα αγαπητού και στο ελληνικό κοινό, Γερμανού σκηνοθέτη Τουρκικής καταγωγής θα προβληθεί στο Φεστιβάλ. Ο λόγος για το φιλμ «The Cut» (2014), που θα πραγματοποιήσει την ελληνική του πρεμιέρα στις Ειδικές Προβολές του Τμήματος Ανοιχτοί Ορίζοντες. Μία ταινία που μας μεταφέρει πίσω στο 1915 και ουσιαστικά πραγματεύεται τη Γενοκτονία των Αρμενίων. Η ταινία προβάλλεται την Κυριακή 02 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Ολύμπιον.

Ο Φατίχ Ακίν γεννήθηκε στις 25 Αυγούστου του 1973 στο Αμβούργο, από Τούρκους γονείς. Σπούδασε οπτικές επικοινωνίες στη σχολή Καλών τεχνών του Αμβούργου, απ' όπου κι αποφοίτησε το 2000. Το 1995, έγραψε και σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους, "Sensin - You're The One!" ("Sensin - Du Bist Es!"), η οποία απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο Διεθνές φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στο Αμβούργο. Η δεύτερη μικρού μήκους του, ήταν το "Weed" ("Getuerkt", 1996).

Ο σκηνοθέτης πραγματοποίησε το ντεμπούτο του το 1998 με την ταινία "Βαθιά Κοφτά Ανθρώπινα" (Short Sharp Shock), η οποία προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ του Λοκάρνο και του χάρισε το Ειδικό Βραβείο του Φεστιβάλ. Την ίδια χρονιά στο 39ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης η ταινία προβλήθηκε στο επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ με τον τίτλο «Ακαριαίο Χτύπημα» και κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ά Ανδρικής Ερμηνείας, για τον πρωταγωνιστή του, Mehmet Kurtulus (Μεχμέτ Κουρτουλούς). 

Έκτοτε ο Φατίχ Ακίν επισκέφθηκε αρκετές φορές της χώρα μας. Τελευταία φορά είχαμε την ευκαιρία να τον συναντήσουμε στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, όπου παρουσίασε το ντοκιμαντέρ του "Ο Παράδεισος Δεν Είναι Εδώ" (Polluting Paradise / Der Müll im Garten Eden / Garbage in the Garden of Eden).
Μεταφερόμαστε στο Μαρντίν, το 1915: Μία νύχτα, η Τουρκική αστυνομία συλλαμβάνει όλους τους Αρμένιους άντρες. Ανάμεσά τους βρίσκεται και ο νεαρός σιδεράς Ναζαρέτ Μανουγκιάν (Nazareth Manoogian τον υποδύεται ο Ταχάρ Ραχίμ / Tahar Rahim) που αναγκάζεται να αποχωριστεί την οικογένειά του με τη βία.

Αφού καταφέρνει να επιβιώσει από τη φρίκη της γενοκτονίας, χρόνια αργότερα ο Μανουγκιάν πληροφορείται ότι οι δίδυμες κόρες του είναι ζωντανές. Ακολουθώντας τα ίχνη τους οδηγείται, από της ερήμους της Μεσοποταμίας, πάνω από την Αβάνα, στα άγονα λιβάδια της Βόρειας Ντακότα. Κατά τη διάρκεια της Οδύσσειάς του θα συναντήσει πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους. Από αγγελικούς και φιλάνθρωπους, μέχρι τον διάβολο με ανθρώπινη μορφή...

«Έκανα κάποια έρευνα και έκανα και το ταξίδι του ήρωα, από την Ανατολία, στην Κούβα και στην Αμερική. Γνωρίσαμε πολλούς ανθρώπους που μας βοήθησαν συμβουλευτικά, ιστορικούς, ή ανθρώπους που είχαν βιώματα από εκείνη την εποχή, οικογενειακά για παράδειγμα. Ρώτησα, πού θα έκρυβαν στη διάρκεια της σφαγής έναν Αρμένιο; Κι ένας μου είπε, πολλοί κρύβονταν σ' ένα φούρνο. Δε μου άρεσε ο φούρνος γιατί έχει ψωμί ολόγυρα, ο ήρωας δε θα αναγκαστεί να πεινάσει κι έτσι επέλεξα ένα σαπωνοποιείο, γιατί βολεύει δραματουργικά. Ο χώρος της ταινίας είναι πραγματικός, είναι ένα σαπωνοποιείο που βρήκαμε στο Χαλέπι, στην τωρινή Συρία, που τότε ήταν μέρος της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Τουλάχιστον, τότε υπήρχε ακόμη, όταν κάναμε το γύρισμα. Τώρα δεν είμαι σίγουρος. Είχε για μένα και μια αισθητική σημασία η επιλογή, ότι χρειάζεται να φτιάχνεις σαπούνι, να παραμένεις καθαρός για να επιβιώσεις.» 

Φατίχ Ακίν 

Η ταινία «The Cut» (2014), ολοκληρώνει την τριλογία του Φατίχ Ακίν: «Αγάπη, το Θάνατο και το Διάβολο» (Love, Death and the Devil). Πρώτο μέρος της οποίας αποτελεί η καταπληκτική ταινία "Μαζί Ποτέ" (Head-On / Gegen die Wand - 2004) που τιμήθηκε με την Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Στη χώρα μας είχαμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε τον Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, αλλά και το καλοκαίρι του 2011, όταν και κυκλοφόρησε σε επανέκδοση.

Δεύτερο μέρος της τριλογίας αποτελεί η επίσης πολύ καλή ταινία του Ακίν, "Η Άκρη του Ουρανού" (The Edge of Heaven - Auf der anderen Seite) που τιμήθηκε με το Βραβείο Σεναρίου όσο και το Οικουμενικό Βραβείο, στο Φεστιβάλ των Καννών. Προσωπικά, αυτή είναι η ταινία που μου σύστησε το ιδιαίτερο σύμπαν της φιλμογραφίας του ταλαντούχου δημιουργού στο οποίο έκτοτε θα επιστρέψω αρκετές φορές. Ήταν Σάββατο, 17 Νοεμβρίου του 2007 όταν - παρουσία του σκηνοθέτη - είχα την ευκαιρία να απολαύσω το συγκεκριμένο φιλμ στο 48ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του οποίου προβάλλονταν η ταινία και συγκεκριμένα στο τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια».

Στο φιλμ «The Cut» (2014) πρωταγωνιστεί ο σπουδαίος Γαλλο-Αλγερινός ηθοποιός Ταχάρ Ραχίμ (A Prophet - 2009, Το Παρελθόν - 2013), ο οποίος εδώ ερμηνεύει έναν Αρμένιο σιδερά που γυρίζει όλο τον κόσμο για να βρει τις δύο κόρες του, τις οποίες έχασε, μετά τις σφαγές και τη συστηματική βία που άσκησαν οι Τούρκοι στον Αρμένικο πληθυσμό. Περισσότεροι από 1,5 εκατομμύριο Αρμένιοι έχασαν τη ζωή τους εκείνη την περίοδο...

Είναι πλέον γνωστό ότι ο Γερμανός σκηνοθέτης, Τουρκικής καταγωγής, δέχτηκε απειλές από Τούρκους εθνικιστές για τη νέα του ταινία «The Cut» που αναφέρεται στη γενοκτονία των Αρμενίων, η οποία σύμφωνα με την επίσημη τουρκική θέση «δεν συνέβη ποτέ». «Εσύ και οι συνεργάτες σου θα έχετε τη μοίρα του δημοσιογράφου Χραντ Ντινκ» που δολοφονήθηκε το 2007, τον απείλησαν όπως αποκάλυψε ο ίδιος. 

Μιλώντας σχετικά στη Συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Βενετίας, όπου προβλήθηκε η ταινία, ο Φατίχ Ακίν δήλωσε πως οι απειλές δεν τον εκπλήσσουν καθώς γνωρίζει ότι «οι Τούρκοι δεν μπορούν να αποδεχτούν μια ταινία μ' έναν ήρωα από την Αρμενία». «Η τέχνη είναι κάτι για το οποίο αξίζει να πεθάνει κανείς», είπε αστειευόμενος.

Παράλληλα μιλώντας στους New York Times σημείωσε πως υπάρχουν στην Τουρκία και άνθρωποι που θα του πετάξουν λουλούδια, πέρα από πέτρες. «Έχω δείξει την ταινία σε αρνητές της γενοκτονίας του 1915 και σε ανθρώπους που τη δέχονται. Είχαν και οι δύο τις ίδιες συναισθηματικές αντιδράσεις», είπε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την ελπίδα η ταινία να αποτελέσει «μια γέφυρα συμφιλίωσης». Όσο για τους εθνικιστές που τον απειλούν ο Φατίχ Ακίν σχολίασε: «Όσοι μικρότεροι είναι τόσο πιο δυνατά γαβγίζουν».

Η ταινία «The Cut» (2014) του Φατίχ Ακίν, πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ της Βενετίας. Η ελληνική πρεμιέρα του φιλμ θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 55ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, την Κυριακή 02 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Ολύμπιον, στις 22:15. Η ταινία έχει πάρει διανομή και θα κυκλοφορήσει στις Αίθουσες από την Rosebud 21.

Το 55ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, διεξάγεται φέτος από την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου μέχρι και την Κυριακή 09 Νοεμβρίου. Το Tvxs.gr είναι και φέτος παρών στο σημαντικότερο κινηματογραφικό γεγονός της χώρας και καθημερινά σας μεταφέρουμε τα νέα αλλά και τις προτάσεις μας για το Φεστιβάλ.

 

 

Πηγή: tvxs.gr

Προσκλητήριο συμμετοχής στο οικονομικό φόρουμ στο Ερεβάν

Να συμμετάσχουν στο Ελληνοαρμενικό Οικονομικό Φόρουμ, που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Σεπτεμβρίου και 1 Οκτωβρίου στο Ερεβάν, με αφορμή την επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, στην Αρμενία, καλεί τους Έλληνες επιχειρηματίες η διοίκηση του Ελληνοαρμενικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, με αφορμή και τη συμμετοχή του στην 79η ΔΕΘ.

Με την ευκαιρία της συμμετοχής στη ΔΕΘ του Ελληνοαρμενικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Ελλάδος 1 και της Πρεσβείας της Δημοκρατίας της Αρμενίας εν Ελλάδι, προβλήθηκαν κυρίως τα αρμενικά κρασιά από ρόδι και τα περίφημα μπράντυ Αραράτ. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα αρμενικά ωρολόγια AWI.

"Είναι η δεύτερη συμμετοχή του Επιμελητηρίου στη ΔΕΘ από το 1995 και σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τις ελληνοαρμενικές εμπορικές σχέσεις" υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του επιμελητηρίου, όπου τονίζεται ακόμη ότι παρά τις κοινές καταβολές και τους ιστορικούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών, το διμερές εμπόριο παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

 

Πηγή: capital.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Η έκκληση ενός πατέρα για τον 10χρονο γιό του

Χρειάζεται επειγόντως 20.000 ευρώ, τα οποία ο ίδιος δε διαθέτει και δε διστάζει να απευθυνθεί στα φιλάνθρωπα αισθήματα του κάθε πολίτη, που έχει τη διάθεση και κυρίως τη δυνατότητα να βοηθήσει, αφού τα χρήματα αυτά θα δοθούν για τη σωτηρία του γιου του. Ο Αλέξανδρος Αφρικιάν, πατέρας δύο παιδιών, απευθύνει δημόσια έκκληση βοήθειας για τον 10χρονο γιο του που περιμένει να υποβληθεί σε εγχείριση μεταμόσχευσης νεφρών.

«Ο γιος μου αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα νεφρά του. Έχουν βγει εκτός λειτουργίας και τα δύο νεφρά του κατά 78%», δήλωσε ο πατέρας του μικρού Γκεβόργκ. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση των γιατρών ο μικρός Γκεβόργκ, αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα νεφρά του πριν από την γέννησή του. Ωστόσο, δεν είχε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και δεν υπήρξε κάποια διάγνωση στο παρελθόν. Εδώ και δυόμιση μήνες όμως ο Γκεβόργκ και η οικογένειά του τραβούν τον δικό τους Γολγοθά.

«Ο γιος μου αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα νεφρά του. Έχουν βγει εκτός λειτουργίας και τα δύο νεφρά του κατά 78%», δήλωσε ο πατέρας του παιδιού. Τώρα πια και τα δύο νεφρά χρήζουν άμεσης μεταμόσχευσης. Ο Γκεβόργκ παρακολουθείται από γιατρούς, ακολουθεί φαρμακευτική αγωγή στην Αρμενία, όπου και διαμένει, ενώ υποβάλλεται και σε τακτικές αιμοκαθάρσεις. Η μετάβαση της οικογένειας από τη Ροδόπη, όπου διέμενε, στην Αρμενία κρίθηκε αναγκαία πριν 10 χρόνια, λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων του πατέρα.

Η οικογένεια βρίσκεται σε αναζήτηση δοτών στη Γερμανία, στο Βέλγιο και στη Σουηδία, χώρες με τις οποίες συνεργάζεται η Αρμενία στο θέμα των μεταμοσχεύσεων. Η ίδια η Αρμενία δεν προβαίνει σε μεταμοσχεύσεις γι’ αυτό και το παιδί θα πρέπει να μεταφερθεί σε κάποια από τις παραπάνω χώρες. Από ελληνικής πλευρά έγιναν προσπάθειες εκ μέρους της κυβέρνησης, ώστε ο μικρός ασθενής να μεταφερθεί στη χώρα μας, προκειμένου να είναι υπό την παρακολούθηση Ελλήνων γιατρών, μιας και ο πατέρας του είναι Ελληνοαρμένιος. Ωστόσο, αυτό δεν κατέστη δυνατό, μιας και επειδή ο πατέρας του Γκεβόργκ είναι στρατιωτικός στην Αρμενία, το παιδί θα έπρεπε να διακομιστεί σε στρατιωτική κλινική. Σύμφωνα με τις εκεί αρχές όμως, επειδή ο πατέρας είναι στρατιωτικός θα θεωρούνταν προδοσία η μεταφορά του ασθενούς σε νοσοκομείο της Ελλάδας, εφόσον δεν έχει βρεθεί δότης. Για να γίνει η μεταφορά, θα έπρεπε είτε να παραιτηθεί ο πατέρας από τη θέση του στον στρατό είτε το παιδί να μείνει εκεί. Οι γονείς αποφάσισαν το παιδί να μείνει στην Αρμενία και να ακούσουν τις συμβουλές των γιατρών μέχρι να βρεθούν μοσχεύματα.

Η οικογένεια Αφρικιάν, που έφυγε από την Κομοτηνή πριν από δέκα χρόνια, ζει πλέον μόνιμα στην Αρμενία, επειδή ο σύζυγος είναι αξιωματικός του αρμενικού στρατού, αλλά όλος ο κύκλος γνωριμιών της παραμένει στη Ροδόπη. Έχει δύο παιδιά: τον 10χρονο Γκεβόργκ και την 5χρονη Ηρίνα. «Είμαστε δημότες Κομοτηνής, απλώς έχουμε αποκτήσει και την αρμενική υπηκοότητα στην Αρμενία, εφόσον είμαι και Αρμένιος», δήλωσε ο Αλέξανδρος Αφρικιάν. Σύμφωνα με τους γιατρούς, το παιδί πρέπει να διακομισθεί το συντομότερο δυνατόν σε νοσοκομείο του εξωτερικού για μεταμόσχευση και των δύο νεφρών, κάτι που φυσικά προμηνύει τεράστια έξοδα για μια οικογένεια. Οι γιατροί εκεί έχουν αναφέρει χαρακτηριστικά το ποσό των 18-20 χιλιάδων ευρώ, το οποίο δεν είναι όμως βέβαιο, καθώς τα ποσά κυμαίνονται ανάλογα με την περίπτωση. «Εγώ αναγκάστηκα να έρθω εδώ, να χτυπήσω πόρτες, να δούμε πού θα βρούμε αυτά τα λεφτά». Τα μεταμοσχεύματα μπορεί να είναι δωρεάν, αλλά τα έξοδα μεταφοράς, φροντίδας και φαρμάκων δεν παύουν να επιβαρύνουν την οικογένεια. «Μέχρι τώρα έχουμε ξοδέψει του κόσμου τα λεφτά», καταλήγει ο πατέρας.

Έχει συγκεντρωθεί ήδη το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ από των οικισμό των Σαπών και από την αρμενική εκκλησία. Όλα τα στοιχεία της οικογένειας και του παιδιού είναι στη διάθεση της εφημερίδας.

Παραθέτουμε τον αριθμό λογαριασμού και το κινητό του πατέρα του μικρού Γκεβρόγκ για όποιον θέλει να βοηθήσει.

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Αρ. λογ.: 378/706325-38

Τηλέφωνο Αλέξανδρου Αφρικιάν: 6907336943

 

Δήμητρα Συμεωνίδου

 

 

Πηγή: xronos.gr

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στον διαδικτυακό τόπο μας χρησιμοποιούμε Cookies με σκοπό τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας σε αυτόν, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies. Περισσότερα...

Πολιτική Απορρήτου - Όροι Χρήσης - Περιορισμός Ευθύνης - Επικοινωνία Σχετικά με Προσωπικά Δεδομένα
Αποδέχομαι